Amarantus - odkryty na nowo superfood - jag go jeść?
Amarantus - odkryty na nowo superfood - jag go jeść?

Amarantus, znany także pod nazwą szarłat, uprawiany jest głównie w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji i Afryce, w Polsce natomiast 90% upraw tego ziarna znajduje się na lubelszczyźnie. Szarłat znany jest już od wielu wieków, ale dopiero w wieku XXI zyskał na popularności. 

czytaj całość »
Mąka bananowa - alternatywa dla mąki glutenowej
Mąka bananowa - alternatywa dla mąki glutenowej

Mąka z bananów to świetna alternatywa dla osób zmagających się z celiakią oraz cukrzycą. Warto rozważyć włączenie jej do swojej diety również ze względu na bogactwo potasu, błonnika i skrobi. Ma neutralny smak, dlatego śmiało może być stosowana zarówno do dań na słodko, jak i wytrawnie.

czytaj całość »
Zamienniki cukru - Ksylitol a Erytrol który lepszy!
Ksylitol a Erytrol który lepszy!

Ksylitol i erytrol - alternatywy dla białego cukru
Te dwie alternatywy dla białego cukru zyskują ostatnio coraz bardziej na popularności. Nic dziwnego - są zdecydowanie zdrowsze niż popularny biały cukier - sacharoza. Cechują się nie tylko mniejszą wartością kaloryczną, ale także mniejszym indeksem glikemicznym i posiadają dodatkowe właściwości wpływające pozytywnie na organizm.

czytaj całość »
Która kasza ma najwięcej białka, czyli przewodnik dla aktywnych
Która kasza ma najwięcej białka, czyli przewodnik dla aktywnych

Wybierając produkty spożywcze, bardzo często zwracamy uwagę na ilość znajdujących się w nich kalorii czy też zawartość witamin oraz minerałów. Niestety przeważnie zapominamy o tym, że do prawidłowego funkcjonowania organizmu potrzebne jest nam także chociażby białko. Ten aminokwas stanowi przecież podstawowy składnik budulcowy wielu tkanek. O jego odpowiednią ilość w diecie powinni zadbać przede wszystkim sportowcy. 

czytaj całość »
Pektyna do domowego wyrobu konfitur i dżemów.
Pektyna do domowego wyrobu konfitur i dżemów.

Pektyna - Tajemnicza nazwa?
Sama nazwa może i brzmi sztucznie, jednak pektyny to naturalne substancje żelujące. Ich nazwa pochodzi od greckiego słowa “pectos” czyli “krzepnąć”, “twardnieć” i wskazuje na ich właściwości fizykochemiczne. Rola pektyny w kuchni opiera się na jej trzech podstawowych właściwościach...

czytaj całość »
Płatki drożdżowe jak stosować? - alternatywa dla mięsa i soli
Płatki drożdżowe jak stosować? - alternatywa dla mięsa i soli

Czym są płatki drożdżowe?
To drożdże, które są nieaktywne, czyli mówiąc prościej - nie fermentują. Dzięki temu nie powodują wzdęć i uczucia pełności, jak dzieje się to często po spożyciu drożdży aktywnych. Są źródłem witamin z grupy B oraz minerałów. W kuchni wykorzystać je można w formie surowej lub poddając obróbce termicznej.

czytaj całość »
Nasiona Słodkiej Bazylii - Następca Nasion Chia?
Nasiona Słodkiej Bazylii

Tukmaria, sabja, falooda, selasi - pod takimi nazwami możemy spotkać te drobne nasiona o cudownych właściwościach. Pochodzą z Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej i szybko zostały zaliczone do żywności zwanej superfoods - podobnie jak nasiona amarantusa, goji czy chia - i z tymi ostatnimi mają wiele wspólnego. Nasiona słodkiej bazylii z wyglądu bardzo przypominają nasiona chia i przygotowuje się je w podobny sposób.

czytaj całość »
Co jest zdrowsze – kasza czy ryż? Sprawdzamy!
co jest zdrowsze – kasza czy ryż

Kasza gryczana niepalona, kasza krakowska oraz ryż to wspaniałe dodatki do obiadu, które mogą idealnie zastąpić owiane nieco złą sławą ziemniaki. Produkty te są bowiem bogate w substancje odżywcze, witaminy, minerały oraz błonnik pokarmowy. Dodatkowo cudownie komponują się ze wszelkiego rodzaju sosami oraz daniami mięsnymi. Część z nas zadaje sobie jednak często pytanie, co lepsze – kasza czy ryż? W dzisiejszym artykule postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości na ten temat. Dodatkowo podpowiemy, ile kalorii ma ugotowany ryż oraz kasza. Jeśli jesteście zainteresowani, serdecznie zapraszamy do lektury naszego artykułu!

czytaj całość »
Jak uprażyć kaszę gryczaną? Praktyczny poradnik
Jak uprażyć kaszę gryczaną?

Kasza gryczana prażona lub niepalona to wspaniały składnik, który powinien na stałe zagościć w naszym menu. Znajdziemy w nim bowiem wiele cennych witamin oraz minerałów. Jest również bogatym źródłem sycącego błonnika. W sklepach znajdziemy go w dwóch podstawowych wersjach. Będzie to kasza krakowska oraz kasza gryczana niepalona. 

czytaj całość »
Co zrobić, aby kasza jaglana nie była gorzka? Kompleksowy poradnik
Co zrobić, aby kasza jaglana nie była gorzka? Kompleksowy poradnik

Nawet jeśli będziemy pilnować, aby zawsze spożywać świeżą kaszę jaglaną, może zdarzyć się, że i tak wyczujemy w niej gorzkawy posmak. Jednym będzie on przeszkadzał, inni natomiast przymkną na to oko. Osoby należące do tej drugiej grupy, prawdopodobnie zastanawiają się, co zrobić, aby kasza jaglana nie była gorzka. Istnieje oczywiście kilka skutecznych sposobów. Jakich?

czytaj całość »
Która kasza jest najzdrowsza? Wybieramy najlepszą kaszę do diety dla aktywnych
kasza - która jest najzdrowsza

Z roku na rok przybywa w Polsce osób, które są coraz bardziej świadome tego, jak duże znaczenie ma prawidłowa dieta oraz odpowiednia dawka aktywności fizycznej. Trenując, musimy oczywiście dostarczyć organizmowi prawidłowe “paliwo”, dzięki któremu będziemy mieć dużo energii. Jednym z najlepszych składników spożywczych dla aktywnych okazuje się kasza - jaglana ekspandowana, jęczmienna czy nawet i manna. Po którą z nich najlepiej jednak sięgać? Która kasza jest najzdrowsza dla osób dbających o siebie i swoje ciało? Jeśli interesujesz się takim zagadnieniem, gorąco polecamy lekturę tego artykułu! Sprawdź!

czytaj całość »
Kasza w diecie niemowlaka – kiedy możemy zacząć podawać ją maluchowi?
Kasza w diecie niemowlaka

Kasza na obiad to całkowicie “normalny” posiłek dla każdego dorosłego człowieka. W końcu jest ona niezwykle pożywna, zdrowa i smaczna. Część z nas to zapewne jednak młodzi rodzice, którzy aktualnie zastanawiają się, kiedy mogą zacząć rozszerzać dietę swojego malucha o właśnie taki produkt spożywczy. Jadłospis dziecka musi być przecież odpowiednio zaplanowany, a przejście z mleka na klasyczne dania powinno być procesem stopniowym. Od kiedy kasza dla niemowlaka może zatem wpisać się w menu naszej pociechy? Sprawdź!

czytaj całość »
Jakie nasiona na kiełki wybrać? Poradnik dla początkujących!
Jakie nasiona na kiełki

Warzywa powinny stanowić podstawę odżywiania każdego z nas. To właśnie one dostarczają nam wiele cennych składników odżywczych, witamin oraz minerałów. Warto zatem zadbać o to, aby w naszym codziennym jadłospisie znalazło się przynajmniej kilka porcji takich produktów. Ostatnio niezwykle dużą popularnością zaczęły cieszyć się jednak wszelkiego rodzaju kiełki. Te mini warzywa świetnie smakują i kryją w sobie mnóstwo dobroci. Jakie nasiona na kiełki wybrać, jeśli chcesz rozpocząć samodzielnie ich hodowlę? Sprawdź!

czytaj całość »
Najlepsza mąka na chleb – poznaj sekret smacznego pieczywa!
Najlepsza mąka na chleb

Pieczywo dla większości z nas stanowi jeden z podstawowych produktów żywieniowych. Zdecydowana część Polaków nie wyobraża sobie przecież śniadania czy kolacji bez chociażby jednej kromki posmarowanej masłem, z dodatkiem ulubionych warzyw, wędliny czy sera. Pieczywo, które kupujemy w sklepie, nie zawsze spełnia jednak nasze oczekiwania. Bywa bowiem niesmaczne i szybko staje się czerstwe. W takiej sytuacji warto pokusić się o samodzielne domowe wypieki. Jaka jednak jest najlepsza mąka na chleb? Z czego przygotować pieczywo, by było dobre, ale także i zdrowe? Sprawdź!

czytaj całość »
Jak jeść masło orzechowe i co możemy z niego przygotować?
Jak jeść masło orzechowe

Masło orzechowe to produkt, który najczęściej kojarzy się nam ze Stanami Zjednoczonymi. W Ameryce jest on bowiem niezwykle popularny i wykorzystuje się go tam na wiele różnych sposobów. Coraz częściej zaczynamy jednak sięgać po taki wyrób również w Polsce. Ma bowiem wyjątkowy smak i mimo dość dużej ilości kalorii, znajdziemy w nim wiele cennych dla zdrowia właściwości. W dzisiejszym artykule skupimy się zatem na tym, jak jeść masło orzechowe oraz do czego warto wykorzystać ten produkt. Jeśli interesujesz się takim tematem, serdecznie zapraszamy do lektury naszego artykułu!

czytaj całość »
Bogactwo kolorów na talerzu – dlaczego warto spożywać posiłki pełne barw?
kolory na talerzu

Zdrowe odżywianie powinno każdemu z nas wejść w nawyk. Dzięki regularnym oraz pełnowartościowym posiłkom możemy bowiem zadbać o prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. Niestety często zdarza się, że nasza dieta jest dość monotonna i brak w niej barwnych świeżych warzyw czy owoców. Samo mięso i kasza na obiad niestety nie wystarczą. Równie ważne są inne naturalnie kolorowe produkty spożywcze. Po co jednak powinniśmy sięgać najczęściej? Dlaczego kasza krakowska czy kasza niepalona to wspaniała baza do barwnego dania? Co mówią nam poszczególne kolory warzyw i owoców? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania, zapraszamy do lektury naszego najnowszego artykułu!

czytaj całość »
5 kroków, które pomogą Ci rozpocząć zdrowe i świadome odżywianie
zdrowe i świadome odżywianie

Każdy z nas powinien pamiętać, że aby zachować zdrowie i witalność na długi czas, należy odpowiednio się odżywiać. Niestety przez zabieganie, wielokrotnie brakuje nam chociażby chwili na to, by przygotować pełnowartościowe posiłki pełne witamin, minerałów i innych cennych składników odżywczych. Warto jednak wiedzieć, że zdrowe i świadome opracowywanie swojego jadłospisu zajmuje dosłownie kilka minut. Wystarczy jedynie znać podstawowe zasady oraz wiedzieć, jak rozpocząć nowy styl życia. Jeśli zatem chcesz porzucić swoje stare nawyki i zacząć lepiej się odżywiać, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Przygotowaliśmy bowiem rozpiskę kilku kroków, o których warto pamiętać na początku swojej przygody! Sprawdź!

czytaj całość »
Zdrowe zamienniki klasycznych produktów - musisz je poznać!
Zdrowe zamienniki produktów spożywczych

Prawidłowe odżywianie ma kluczowy wpływ na nasze zdrowie. Odpowiednia dieta to bowiem nie tylko sposób na uzyskanie upragnionej sylwetki, ale przede wszystkim pomoc w walce z wieloma schorzeniami oraz szansa na długie i zdrowe życie. Dlatego czasami warto podjąć próbę zmiany nawet najbardziej utrwalonych nawyków żywieniowych. Spora część klasycznych produktów wcale nie należy przecież do tych najbardziej zdrowych. Często zastąpienie znanych od lat składników potraw nowymi, takimi jak na przykład biała kasza gryczana, może przynieść znakomite efekty - albo po prostu pomóc w urozmaiceniu jadłospisu. Przygotowaliśmy więc listę zamienników klasycznych produktów, które warto włączyć do codziennej diety.

czytaj całość »
Kasza w daniach na zimno – co zabrać ze sobą do pracy?
Kasza w daniach na zimno

Planowanie posiłków do pracy to dla większości z nas bardzo duże utrapienie. Musimy bowiem dokładnie rozplanować tygodniowy jadłospis, przygotować dania, a następnie odpowiednio je zapakować. Osoby, które w siedzibie firmy posiadają np. mikrofalówkę, mają nieco ułatwione zadanie. Niemalże każda potrawa smakuje przecież o wiele lepiej, gdy nieco ją podgrzejemy. Ci, którzy nie mogą skorzystać z takiego przywileju, powinni szukać przepisów na dania na zimno. Kasza na obiad będzie w tym przypadku jednym z najlepszych możliwych rozwiązań. Dlaczego? Jakie posiłki możemy z niej przyrządzić? Na te pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule!

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl