Kandyzowane, suszone czy liofilizowane – jakie owoce wybrać?
Kandyzowane, suszone czy liofilizowane – jakie owoce wybrać?

Jedzenie świeżych, surowych owoców ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia – to świetne źródło witamin i cennych wartości odżywczych. Niestety, smakiem i prozdrowotnymi właściwościami niektórych owoców można się cieszyć zaledwie przez kilka tygodni w roku, dlatego też pojawiło się wiele sposobów na ich konserwację. Kandyzowanie, suszenie i liofilizacja to zaledwie 3 z wielu metod. Która z nich jest najlepsza i na którą warto postawić, podczas komponowania codziennego jadłospisu?

czytaj całość »
Drożdże Piekarnicze - Piekarskie - Gdzie kupić? Jakie są rodzaje?
Drożdże Piekarnicze - Piekarskie - Gdzie kupić? Jakie są rodzaje?

Drożdże to źródło wielu cennych składników dla zdrowia i urody. Zawierają witaminy z grupy B, które wpływają na lepsze samopoczucie, regulują procesy metaboliczne. Zawarta w nich biotyna korzystnie wpływa na skórę, włosy i paznokcie. Oprócz witamin z grupy B i biotyny, drożdże są bogate także w potas, który reguluje ciśnienie krwi, wapń, który przyczynia się do budowania kości, oraz magnez, który szczególnie potrzebny jest w walce ze stresem.

czytaj całość »
Bubble tea - co to jest i jak ją przygotować?
Bubble tea - co to jest i jak ją przygotować?

W ostatnim czasie bubble tea to jedna z “najmodniejszych” herbat - chętnie sięgamy po nią latem, kiedy zimowe herbaty odchodzą w zapomnienie. Nic dziwnego - bubble tea wyróżnia nie tylko smak, ale także malutkie kulki, które stanowią świetny dodatek do napoju.

czytaj całość »
Szafran - co to jest? ile kosztuje? jak stosować?
Szafran - co to jes? ile kosztuje? jak stosować?

Szafran - najbardziej znany z tego ile kosztuje? Jest to najdroższa przyprawa na świecie. Szafran jest wytwarzany ze słupków znamionowych krokusa uprawnego. Znany jest blisko od 3 tysięcy lat, głównie rosnący naturalnie na terenach Azji południowo - wschodniej, jego uprawy zapoczątkowali Grecy, natomiast potentatem w obecnych czasach jest Iran, produkuje on ponad połowę zasobów światowego szafranu.

czytaj całość »
Sól kłodawska - najlepsza do ogórków i kiszonek!
Sól kłodawska niejodowana do przetworów - najlepsza do ogórków i kiszonek!

Sól - znana i używana w każdej kuchni, podstawowa przyprawa wielu dań. Niegdyś nazywana “białym złotem”, a już od zarania dziejów stosowano ją jako konserwant, który chronił od zepsucia. Również stosowana do wszelkiego rodzaju przetworów. Rodzajów soli jest przynajmniej kilka: od białej drobnej, poprzez sole morskie, po różowe i czarne sole himalajskie. Najlepszym wyborem jednak, jeśli chodzi o przetwory jest sól kłodawska niejodowana.

czytaj całość »
Amarantus - odkryty na nowo superfood - jak go jeść?
Amarantus - odkryty na nowo superfood - jag go jeść?

Amarantus, znany także pod nazwą szarłat, uprawiany jest głównie w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji i Afryce, w Polsce natomiast 90% upraw tego ziarna znajduje się na lubelszczyźnie. Szarłat znany jest już od wielu wieków, ale dopiero w wieku XXI zyskał na popularności. 

czytaj całość »
Mąka bananowa - alternatywa dla mąki glutenowej
Mąka bananowa - alternatywa dla mąki glutenowej

Mąka z bananów to świetna alternatywa dla osób zmagających się z celiakią oraz cukrzycą. Warto rozważyć włączenie jej do swojej diety również ze względu na bogactwo potasu, błonnika i skrobi. Ma neutralny smak, dlatego śmiało może być stosowana zarówno do dań na słodko, jak i wytrawnie.

czytaj całość »
Zamienniki cukru - Ksylitol a Erytrol który lepszy!
Ksylitol a Erytrol który lepszy!

Ksylitol i erytrol - alternatywy dla białego cukru
Te dwie alternatywy dla białego cukru zyskują ostatnio coraz bardziej na popularności. Nic dziwnego - są zdecydowanie zdrowsze niż popularny biały cukier - sacharoza. Cechują się nie tylko mniejszą wartością kaloryczną, ale także mniejszym indeksem glikemicznym i posiadają dodatkowe właściwości wpływające pozytywnie na organizm.

czytaj całość »
Która kasza ma najwięcej białka, czyli przewodnik dla aktywnych
Która kasza ma najwięcej białka, czyli przewodnik dla aktywnych

Wybierając produkty spożywcze, bardzo często zwracamy uwagę na ilość znajdujących się w nich kalorii czy też zawartość witamin oraz minerałów. Niestety przeważnie zapominamy o tym, że do prawidłowego funkcjonowania organizmu potrzebne jest nam także chociażby białko. Ten aminokwas stanowi przecież podstawowy składnik budulcowy wielu tkanek. O jego odpowiednią ilość w diecie powinni zadbać przede wszystkim sportowcy. 

czytaj całość »
Pektyna do domowego wyrobu konfitur i dżemów.
Pektyna do domowego wyrobu konfitur i dżemów.

Pektyna - Tajemnicza nazwa?
Sama nazwa może i brzmi sztucznie, jednak pektyny to naturalne substancje żelujące. Ich nazwa pochodzi od greckiego słowa “pectos” czyli “krzepnąć”, “twardnieć” i wskazuje na ich właściwości fizykochemiczne. Rola pektyny w kuchni opiera się na jej trzech podstawowych właściwościach...

czytaj całość »
Płatki drożdżowe jak stosować? - alternatywa dla mięsa i soli
Płatki drożdżowe jak stosować? - alternatywa dla mięsa i soli

Czym są płatki drożdżowe?
To drożdże, które są nieaktywne, czyli mówiąc prościej - nie fermentują. Dzięki temu nie powodują wzdęć i uczucia pełności, jak dzieje się to często po spożyciu drożdży aktywnych. Są źródłem witamin z grupy B oraz minerałów. W kuchni wykorzystać je można w formie surowej lub poddając obróbce termicznej.

czytaj całość »
Nasiona Słodkiej Bazylii - Następca Nasion Chia?
Nasiona Słodkiej Bazylii

Tukmaria, sabja, falooda, selasi - pod takimi nazwami możemy spotkać te drobne nasiona o cudownych właściwościach. Pochodzą z Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej i szybko zostały zaliczone do żywności zwanej superfoods - podobnie jak nasiona amarantusa, goji czy chia - i z tymi ostatnimi mają wiele wspólnego. Nasiona słodkiej bazylii z wyglądu bardzo przypominają nasiona chia i przygotowuje się je w podobny sposób.

czytaj całość »
Co jest zdrowsze – kasza czy ryż? Sprawdzamy!
co jest zdrowsze – kasza czy ryż

Kasza gryczana niepalona, kasza krakowska oraz ryż to wspaniałe dodatki do obiadu, które mogą idealnie zastąpić owiane nieco złą sławą ziemniaki. Produkty te są bowiem bogate w substancje odżywcze, witaminy, minerały oraz błonnik pokarmowy. Dodatkowo cudownie komponują się ze wszelkiego rodzaju sosami oraz daniami mięsnymi. Część z nas zadaje sobie jednak często pytanie, co lepsze – kasza czy ryż? W dzisiejszym artykule postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości na ten temat. Dodatkowo podpowiemy, ile kalorii ma ugotowany ryż oraz kasza. Jeśli jesteście zainteresowani, serdecznie zapraszamy do lektury naszego artykułu!

czytaj całość »
Jak uprażyć kaszę gryczaną? Praktyczny poradnik
Jak uprażyć kaszę gryczaną?

Kasza gryczana prażona lub niepalona to wspaniały składnik, który powinien na stałe zagościć w naszym menu. Znajdziemy w nim bowiem wiele cennych witamin oraz minerałów. Jest również bogatym źródłem sycącego błonnika. W sklepach znajdziemy go w dwóch podstawowych wersjach. Będzie to kasza krakowska oraz kasza gryczana niepalona. 

czytaj całość »
Co zrobić, aby kasza jaglana nie była gorzka? Kompleksowy poradnik
Co zrobić, aby kasza jaglana nie była gorzka? Kompleksowy poradnik

Nawet jeśli będziemy pilnować, aby zawsze spożywać świeżą kaszę jaglaną, może zdarzyć się, że i tak wyczujemy w niej gorzkawy posmak. Jednym będzie on przeszkadzał, inni natomiast przymkną na to oko. Osoby należące do tej drugiej grupy, prawdopodobnie zastanawiają się, co zrobić, aby kasza jaglana nie była gorzka. Istnieje oczywiście kilka skutecznych sposobów. Jakich?

czytaj całość »
Która kasza jest najzdrowsza? Wybieramy najlepszą kaszę do diety dla aktywnych
kasza - która jest najzdrowsza

Z roku na rok przybywa w Polsce osób, które są coraz bardziej świadome tego, jak duże znaczenie ma prawidłowa dieta oraz odpowiednia dawka aktywności fizycznej. Trenując, musimy oczywiście dostarczyć organizmowi prawidłowe “paliwo”, dzięki któremu będziemy mieć dużo energii. Jednym z najlepszych składników spożywczych dla aktywnych okazuje się kasza - jaglana ekspandowana, jęczmienna czy nawet i manna. Po którą z nich najlepiej jednak sięgać? Która kasza jest najzdrowsza dla osób dbających o siebie i swoje ciało? Jeśli interesujesz się takim zagadnieniem, gorąco polecamy lekturę tego artykułu! Sprawdź!

czytaj całość »
Kasza w diecie niemowlaka – kiedy możemy zacząć podawać ją maluchowi?
Kasza w diecie niemowlaka

Kasza na obiad to całkowicie “normalny” posiłek dla każdego dorosłego człowieka. W końcu jest ona niezwykle pożywna, zdrowa i smaczna. Część z nas to zapewne jednak młodzi rodzice, którzy aktualnie zastanawiają się, kiedy mogą zacząć rozszerzać dietę swojego malucha o właśnie taki produkt spożywczy. Jadłospis dziecka musi być przecież odpowiednio zaplanowany, a przejście z mleka na klasyczne dania powinno być procesem stopniowym. Od kiedy kasza dla niemowlaka może zatem wpisać się w menu naszej pociechy? Sprawdź!

czytaj całość »
Jakie nasiona na kiełki wybrać? Poradnik dla początkujących!
Jakie nasiona na kiełki

Warzywa powinny stanowić podstawę odżywiania każdego z nas. To właśnie one dostarczają nam wiele cennych składników odżywczych, witamin oraz minerałów. Warto zatem zadbać o to, aby w naszym codziennym jadłospisie znalazło się przynajmniej kilka porcji takich produktów. Ostatnio niezwykle dużą popularnością zaczęły cieszyć się jednak wszelkiego rodzaju kiełki. Te mini warzywa świetnie smakują i kryją w sobie mnóstwo dobroci. Jakie nasiona na kiełki wybrać, jeśli chcesz rozpocząć samodzielnie ich hodowlę? Sprawdź!

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl