Producenci
 

Swojska Piwniczka Opinie z ekomi-pl.com

Opcje przeglądania
Oryginalny RYŻ DZIKI 1Kg USA Swojska Piwniczka Oryginalny RYŻ DZIKI 1Kg USA Swojska Piwniczka
Cena: 57,14 zł 78,32 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
  • promocja - %
Ryż Basmati Biały 1kg Swojska Piwniczka Ryż Basmati Biały 1kg Swojska Piwniczka
Cena: 9,17 zł 10,72 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
  • promocja - %
RYŻ BIAŁY BASMATI BIO 500g BATOM RYŻ BIAŁY BASMATI BIO 500g BATOM
Producent: BATOM
Cena: 19,11 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
RYŻ BRĄZOWY BASMATIi BIO 500g - BIOEDEN RYŻ BRĄZOWY BASMATIi BIO 500g - BIOEDEN
Producent: BIOEDEN
Cena: 15,49 zł
zobacz więcej
Ryż Brązowy Naturalny 1kg SWOJSKA PIWNICZKA Ryż Brązowy Naturalny 1kg SWOJSKA PIWNICZKA
Cena: 8,31 zł 12,06 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
  • promocja - %
Ryż Czarny [HURT] - 25kg [cena] Ryż Czarny [HURT] - 25kg [cena]
Cena: 413,95 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
Ryż Czarny 1kg Swojsk Piwniczka Ryż Czarny 1kg Swojsk Piwniczka
Cena: 16,79 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
Ryż Czarny 250g Swojsk Piwniczka Ryż Czarny 250g Swojsk Piwniczka
Cena: 11,34 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
Ryż Czarny 500g Swojsk Piwniczka Ryż Czarny 500g Swojsk Piwniczka
Cena: 10,16 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
Ryż Czerwony 1kg Swojsk Piwniczka Ryż Czerwony 1kg Swojsk Piwniczka
Cena: 15,11 zł 24,67 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
  • promocja - %

Ryż.

Czy ryż jest zdrowy?

Ryż do sushi jaki - czyli rodzaje ryżu.

Ryż właściwości odżywcze – najpopularniejsze odmiany.

Jak przechowywać ryż?

Co zrobić, żeby ryż był smaczniejszy? Kilka wskazówek.

Ryż sklep Swojska Piwniczka.

Ryż

Ryż jest wartościowym punktem w jadłospisie, ponieważ dostarcza organizmowi błonnika, minerałów i witamin. W naszym sklepie znajdziesz kilka rodzajów ryżu – niektóre są wskazane dla osób na diecie lekkostrawnej czy też łagodnej dla jelit (np. ryż biały), a inne dla tych, które chcą poprawić perystaltykę jelit albo zrzucić parę kilo.

Czy ryż jest zdrowy?

Ryż ma wiele cennych dla zdrowia właściwości. Jest dobrym źródłem łatwo przyswajalnych węglowodanów, białka, błonnika i tłuszczów wielonienasyconych. Zawiera kompleks witamin z grupy B (B1, B2, B5, B6, PP czy kwas foliowy), witaminę E i składniki mineralne (m.in. cynk, magnez, fosfor, selen, mangan, miedź, żelazo). Mogą go spożywać sportowcy, osoby dbające o linię, a także te na diecie bezglutenowej czy lekkostrawnej. Poza tym ryż:

  • wykazuje właściwości przeciwbiegunkowe,
  • obniża poziom cholesterolu,
  • reguluje poziom cukru we krwi.

Ryż do sushi jaki - czyli rodzaje ryżu

Naukowcy szacują, że na świecie istnieje nawet 20 tys. odmian ryżu! Podstawowe różnice między poszczególnymi odmianami to zawartość skrobi, kształt ziaren (długo, średnio- i krótkoziarnisty) oraz kolor łupiny. Ponadto rodzaje ryżu, które możesz kupić, poddaje się nieco innym procesom obróbki (chodzi przede wszystkim o stopień oczyszczenia). 

Trudno jest wymienić i scharakteryzować wszystkie odmiany ryżu. Każda z nich ma inny, charakterystyczny smak. Niektóre pasują do konkretnych dań (np. ryż arborio lub carnaroli do risotto, ryż shinzu lub shinode do sushi, ryż Mochi do deserów), a inne mają charakter bardziej uniwersalny. Odmiany krótkoziarniste po ugotowaniu zazwyczaj są kleiste, a długoziarniste – sypkie.

Ryż właściwości odżywcze – najpopularniejsze odmiany

Kolor ryżu zależy od odmiany oraz stopnia oczyszczenia. Lista poniżej przedstawia najczęściej spotykane w sklepach „barwy ryżu”.

  • Ryż biały – ziarna zostają poddane procesowi „polerowania”, czyli oczyszczenia z łupiny, otrębów i zarodka. Jest znacznie uboższy w składniki odżywcze niż rodzaje mniej oczyszczone, ale krócej się gotuje i ma długi okres przydatności do spożycia. Popularny ryż parboiled to ziarna poddane wstępnej obróbce termicznej (coś pomiędzy białym a brązowym), a ryż jaśminowy z Tajlandii wyróżnia się śnieżnobiałym kolorem i słodkim posmakiem (można też kupić go w wersji nieoczyszczonej).
  • Brązowy ryż – inaczej ryż naturalny - Oficjalnie uważa się, że jest to najzdrowszy ryż na świecie. Został pozbawiony łuski, ale nie otrębów – najbardziej wartościowej warstwy każdego ziarna. Zawiera wielokrotnie więcej składników odżywczych niż ryż biały (np. 349% więcej błonnika, 219% więcej magnezu i 203% więcej witaminy E). Charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym, jednak gotuje się dłużej (nawet 40 minut) i szybciej psuje.
  • Ryż czerwony – podobny do brązowego, ale o charakterystycznej czerwonej łupinie. Ma lekko orzechowy smak i wykazuje właściwości antynowotworowe. Najpopularniejsze odmiany ryżu czerwonego pochodzą z Tajladndii (ryż cargo).
  • Ryż czarny – o łagodnym, orzechowym smaku. Charakteryzuje się wysoką zawartością żelaza, antocyjanów i witaminy E. Poza tym w porównaniu z ryżem brązowym ma mniej cukru i sodu. Wykazuje też działanie przeciwzapalne.
  • Ryż żółty – zwany w Japonii Mochi. Kleista i słodka odmiana ryżu, która jest używana do deserów i innych dań, a także produkcji napojów wyskokowych.
  • Dziki ryż - dziki ryż indeks glikemiczny wynosi zaledwie 45, dlatego też rekomenduje się go głównie osobom z zaburzeniami glikemii. Duża ilość błonnika z kolei powoduje, że często pojawia się w diecie osób cierpiących na zaparcia.

Na rynku dostępny jest także ryż basmati (ryż długoziarnisty), ryż dziki kolorowy i ryż krótkoziarnisty. Każdy z nich różni się właściwościami odżywczymi, smakiem i długością gotowania. Cóż za piękna różnorodność i szereg możliwości!

Jak przechowywać ryż?

Surowy ryż należy przechowywać w chłodnym, przewiewnym miejscu, z dala od intensywnie pachnących produktów. Po ugotowaniu możesz przechowywać porcję ryżu 1-2 dni w lodówce, w zamkniętym pojemniku.

Co zrobić, żeby ryż był smaczniejszy? Kilka wskazówek

  • Przed gotowaniem warto opłukać ryż wodą.
  • Ugotuj ryż w bulionie warzywnym lub mięsnym, soku pomidorowym albo wodzie z dodatkiem wina – dzięki temu Twoje danie zyska wyjątkowy, bogaty smak
  • Dodatek odrobiny masła do wody zmniejszy ryzyko wykipienia ryżu w czasie gotowania (i czyszczenia kuchenki), a kilka kropel soku z cytryny pozwoli zachować śnieżnobiały kolor.
  • Proporcje, które gwarantują uzyskanie idealnie sypkiego ryżu (oczywiście długoziarnistego) to 2 szklanki wody na 1 szklankę ziarna.
  • Suchy ryż do risotto najpierw podsmażamy na patelni, a następnie gotujemy w daniu (dodając bulion lub wino).
  • Przeczytaj ile dokładnie powinien gotować się dany ryż - przykładowo ryż brązowy gotuje się dłużej niż biały ryż lub inny ryż krótkoziarnisty.

Ryż sklep Swojska Piwniczka

W sklepie Swojska Piwniczka oferujemy wyłącznie sprawdzone produkty, które powinny na stałe zagościć w Państwa kuchni. Oferujemy smakowite, zdrowe i atrakcyjne cenowo produkty, które świetnie sprawdzą się w przyrządzaniu najsłynniejszych potraw. Dzięki naszej ofercie poszerzą Państwo swoje dzienne menu i zachwycą przyjaciół, przyrządzają domowe sushi, włoskie risotto, hiszpańską paellę lub sypki ryż do dań indyjskich.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl