Producenci
 

Swojska Piwniczka Opinie z ekomi-pl.com

CUKIER KOKOSOWY 5Kg [HURT] [Cena] CUKIER KOKOSOWY 5Kg [HURT] [Cena]
Cena: 100,70 zł
- +szt
szt
zobacz więcej
  • promocja - %
ERYTROL 1KG CUKIER NISKOKALORYCZNY SŁODZIK ERYTROL 1KG CUKIER NISKOKALORYCZNY SŁODZIK
Cena: 22,45 zł 25,95 zł
- +szt
szt
zobacz więcej
  • promocja - %
ERYTROL 25KG CUKIER NISKOKALORYCZNY SŁODZIK ERYTROL 25KG CUKIER NISKOKALORYCZNY SŁODZIK
Cena: 505,76 zł 701,21 zł
- +szt
szt
zobacz więcej
  • promocja - %
KSYLITOL cukier brzozowy 1kg FIŃSKI DANISCO KSYLITOL cukier brzozowy 1kg FIŃSKI DANISCO
Cena: 39,06 zł 53,80 zł
- +szt
szt
zobacz więcej
  • promocja - %
KSYLITOL FIŃSKI [HURT] 25kg [cena] KSYLITOL FIŃSKI [HURT] 25kg [cena]
Cena: 963,47 zł 1 178,97 zł
- +szt
szt
zobacz więcej
  • promocja - %
CUKIER KOKOSOWY 300G BIO BATOM CUKIER KOKOSOWY 300G BIO BATOM
Producent: BATOM
Cena: 14,17 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
CUKIER TRZCINOWY 1KG PROVITA CUKIER TRZCINOWY 1KG PROVITA
Producent: PROVITA
Cena: 15,79 zł
- +szt.
szt.
zobacz więcej
  • promocja - %
  • promocja - %
  • promocja - %

Zdrowy cukier.

Cukier trzcinowy.

Cukier kokosowy.

Czy cukier kokosowy jest zdrowy?

Klasyczny cukier spożywczy.

Ile cukru dziennie spożywać?

Jaki cukier do wypieków?

Zdrowy cukier

Cukier często kojarzy nam się z czymś niezdrowym, kalorycznym i o niskich właściwościach odżywczych. Skojarzenie to najprawdopodobniej wynika z faktu, że przeważnie myślimy o zwykłym, białym cukrze. W swojej ofercie posiadamy różnego rodzaju cukry, które są zdrowszymi zamiennikami popularnej sacharozy. Oferujemy cukier z kokosa (cukier palmowy), cukier z prawdziwą wanilią, cukier trzcinowy, cukier brzozowy - ksylitol, erytrol (erytrytol), czy glukozę krystaliczną (dekstrozę), która powszechnie używana jest w przemyśle spożywczym, winiarskim czy piwowarskim.

Tak szeroki wybór udowadnia, że słodkie desery, przystawki i przekąski mogą być nie tylko pyszne, ale także zdrowe i wartościowe pod kątem odżywczym. Nowoczesny przemysł spożywczy udowadnia bowiem, że słodkości nadal mogą być smaczne i słodkie, a jednocześnie - mogą być zdrowsze i mniej kaloryczne. Zobacz już teraz zdrowe zamienniki cukru od Swojskiej Piwniczki.

Cukier trzcinowy

Pierwszą, niezwykle popularną propozycją jest zdrowy cukier nierafinowany, otrzymywany z trzciny cukrowej. Jego charakterystyczny kolor przyjmuje barwę brązową lub beżową - w zależności od odmiany i obróbki. Obok cukru buraczanego jest niezwykłe popularnym słodzidłem, spotykanym nie tylko w przepisach i naszej kuchni, ale także w kawiarniach, które oferują zdrowsze alternatywy. Ten zamiennik cukru jest szczególnie popularny w kuchni azjatyckiej (zwłaszcza indyjskiej) oraz meksykańskiej - dlatego też śmiało można nazwać go uniwersalnym. Ponadto lekko orzechowy posmak, oprócz słodyczy, niesie za sobą głębszy i bardziej wyrazisty aromat.

Historia odkrycia cukru trzcinowego jest bardzo długa i imponująca. Pierwsze udokumentowane odkrycia miały miejsce w 8 000 p.n.e., na terenie Nowej Gwinei. Kilka lat później cukier brązowy stał się popularny na kontynencie azjatyckim - głównie w Chinach i Indii. Aż do XIX wieku był niezwykle popularnym i zachwalanym dodatkiem. Niestety, kilka lat później jego pierwsze miejsce zajął cukier buraczany, który okazał się być tańszy w produkcji.  Na początku XX wieku produkcja cukru osiągnęła poziom 11 milionów ton, z czego połową był właśnie biały cukier spożywczy drobny.

Cukier brązowy, w porównaniu do cukru białego, niesie za sobą wartości odżywcze. Wszystko dzięki trzcinie, która posiada żelazo, wapno, fosfor, mangan, cynk i inne, śladowe ilości wartościowych pierwiastków.

Cukier kokosowy

Cukier kokosowy pozyskuje się z kwiatostanu palmy kokosowej, która wyrasta z orzecha kokosowego. Nacinając jej łodygi wyciska się sok, który spływa do podstawionego naczynia. W ten sposób zyskuje się słodki nektar, który następnie należy odparować i zamienić w gęsty syrop o charakterystycznym, brązowym odcieniu. Gdy syrop zgęstnieje zamienia się go w bloczki lub proszek, przypominający cukier.

Słodzidło z kokosa wyróżnia się delikatnym, kokosowym posmakiem, a swoim wyglądem przypomina wspomniany cukier brązowy. Kokosowo-karmelowy posmak idealnie sprawdza się zwłaszcza w kuchni indonezyjskiej i filipińskiej.

Jego skład w około 80% to sacharoza oraz glukoza. W niewielkich ilościach znajdziemy w nim cenne pierwiastki, takie jak np. żelazo, wapń, cynk i potas. Jeśli więc zlecono Ci ograniczenie cukru "klasycznego", to właśnie cukier z kokosa może być smaczną i nieco zdrowszą propozycją.

Czy cukier kokosowy jest zdrowy?

Dietetycy i lekarze wskazują, że ten cukier z kokosa jest zdecydowanie zdrowszą propozycją, niż "biała śmierć", wyrabiana z buraków. Ten pierwszy wyrabiany jest nie tylko w zdrowszy sposób, ale przede wszystkim - niesie za sobą wartości odżywcze, których zupełnie brakuje klasycznemu słodzidłowi. Warto dodać, że oba cukry mają sporo węglowodanów i kalorii, dlatego nie zaleca się ich spożywania w przypadku dużych zaburzeń glikemicznych - np. w przypadku stwierdzonej cukrzycy.

Klasyczny cukier spożywczy

Zamienniki cukru to odpowiedź na nowe restrykcje żywieniowe. Te wykazały bowiem, że "biała śmierć" może być głównym winowajcą epidemii otyłości, którą nazwano chorobą cywilizacyjną XXI wieku. Cukier, oprócz chwilowego "zastrzyku" energii niesie za sobą wiele, negatywnych skutków dla całego organizmu. Udowodniono bowiem, że regularne spożywanie cukru może przyczynić się do zwiększania masy ciała, do nadciśnienia, zaburzeń glikemicznych, cukrzycy, problemów w obrębie układu pokarmowego, problemów dermatologicznych i licznych chorób sercowo-naczyniowych. Badania wskazują również, że cukier zwiększa ryzyko zaburzeń neuroprzekaźnikowych, wywołując depresje i ogólne pogorszenie samopoczucia.

Ponadto cukier ma indeks glikemiczny 100 i prawie 400 kcal w 100 gramach.

Ile cukru dziennie spożywać?

WHO od lat zmienia dysproporcje i wytyczne, które miałyby narzucić maksymalną, dopuszczalną ilość cukru w dziennym jadłospisie. Przyjęło się obecnie, że ten powinien stanowić maksymalnie 10% wszystkich, zjadanych kalorii. Jeśli więc Twoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 1500 kcal - to maksymalnie 150 kcal powinno pochodzić z cukru. Wydawać by się mogło, że to dużo, ale wiele słodzików znajdziesz w produktach, których byś nie posądzał o ten słodki dodatek - np. w ketchupach, sosach, daniach instant i oczywiście - owocach i sokach.

Powyższe normy dotyczą oczywiście wyłącznie osób z poprawną glikemią (tj. do 150mg/dl po 2 godzinach od zjedzenia cukru).

Jaki cukier do wypieków?

Jeśli jesteś miłośnikiem słodkich przekąsek i klasycznych ciast - warto rozważyć zdrowsze zamienniki, które nie zmieniają drastycznie smaku potraw, a zamiast tego - niosą za sobą nieco więcej wartości odżywczych.

Zdrowsze alternatywy doskonale sprawdzą się w kuchni. Stosować je więc możesz do serników, mazurków, gofrów, owsianek, naleśników, babeczek, ciasteczek, domowej granoli, a także do herbaty i kawy. Jeśli zależy ci na lekko kokosowym posmaku - wybierz cukier palmowy. Gdy preferujesz głęboki, karmelowo-palony posmak zdecydowanie lepszą opcją będzie cukier brązowy. Warto sięgnąć także po słodziki, które zaleca się diabetykom lub osobom z zaburzoną glikemią. Szczególnie popularny jest ksylitol czy erytrol, gdy dostaną Państwo w ofercie Swojskiej Piwniczki.

Naszym celem jest nieść nie tylko wyjątkowy smak, ale także zdrowie. Dlatego też oferujemy wyłącznie sprawdzone produkty, które wypełnione są po brzegi cennymi witaminami i składnikami odżywczymi. Zapoznaj się z wszystkimi, zdrowymi alternatywami dla cukru i ciesz się ulubionymi deserami i ciastami.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl