Opinie o Nas

Produkt dnia

795 816 067 | 533 232 691
0
,1470,1470
Nasiona chia - wkład Azteków do zdrowej diety

Nasiona chia - wkład Azteków do zdrowej diety

Kiedyś jedno z podstawowych ziaren w diecie ludów Ameryki Południowej, dziś przebój w zdrowej, zrównoważonej kuchni. Przyjrzyjmy się niewielkim nasionom szałwii hiszpańskiej (Salvia hispanica L.) czyli chia i zastanówmy się, dlaczego obok kukurydzy i fasoli to właśnie nasiona chia upodobali sobie Aztekowie.

Nasiona chia - nawet łosoś ma mniej kwasów omega-3

Nasiona szałwii hiszpańskiej uchodzą za najbogatsze źródło wielce pożądanych w zdrowej diecie kwasów omega-3. Mają ich więcej niż hodowlany łosoś atlantycki! Ale to nie koniec dobrych właściwości nasion chia. Wapnia mają więcej niż mleko a żelaza więcej niż uznawany za ich najbogatsze źródło szpinak. Są źródłem pełnowartościowego białka. Sporo w nich potasu, błonnika, fosforu, magnezu i cynku. Do tego są źródłem "zdrowych" węglowodanów.

Jak spożywać?

Nasiona chia nie są cudownym lekiem na wszystko. Jak zwykle, w każdej diecie warto zachować umiar i posłuchać dietetyków a dietetycy zalecają spożywanie nie więcej niż dwóch łyżeczek nasion chia dziennie, najlepiej przed głównymi posiłkami, najlepiej popijając wodą. Można je spożywać całe lub zmielone, można dodać do sałatki, zupy, koktajlu, smoothie. Smakują świetnie z naleśnikami i omletami. Można je dodać do płatków śniadaniowych, musli, kaszy, płatków owsianych. Smakują z jogurtem, mlecznym koktailem czy ryżem. W naszym sklepie znajdziesz pyszne batony, w których nasiona chia połączone zostały z kokosem. Można zastąpić nimi bułkę tartą. W kuchni można korzystać z bogatego w kwasy omega-3 (aż 63%) oleju z nasion chia. Dla porównania olej z nasion lnu zawiera ich „jedynie” 54%. Sos do sałatki tak, tłuszcz do smażenia nie! Olej z nasion chia, podobnie jak oliwa z oliwek, nie nadają się do smażenia. Obróbka termiczna powoduje utratę większości pożądanych przez nas składników i właściwości. Rozdrobnione na proszek nasiona świetnie sprawdzą się jako zagęszczacz do zup i sosów.

Trochę o właściwościach

W zdrowej diecie bardzo ważna jest proporcja między kwasami omega-3 i omega-6. Nasiona chia pozwalają tę proporcję utrzymać na właściwym poziomie. Pożądana proporcja między kwasami omega-3 i omega-6 to 1 do 4! Kwasy omega-3 czyli wielonienasycone kwasy tłuszczowe muszą być dostarczane naszemu organizmowi wraz z pożywieniem, gdyż organizm nie jest ich w stanie wytworzyć

Copyright © 2017
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.

Żaneta Wenda "ProWend.com" | ul. Zawadka 96A | 34-100 Wadowice | woj. małopolskie | tel:.795816067 | e-mail:sklep@swojskapiwniczka.pl

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl